Thursday, October 7, 2010

Interview ku yang pertama..

Assalamualaikum w.b.t..

Pe kabar suma? di harapkan sumanya berada dalam lindungan Allah s.w.t.. aminn...

Tajuk entry kali ni adalah 'interview ku yang pertama'...
Korang suma pun mesti ada gak yang 1st tyme pergi interview keje kan... dah lama dok menganggur kan...orang dah panggil interview.. pergi je la kan.. walaupun kedengaran suara2 yang tak menyenangkan hati "kenapa nak jadi pengajar jururawat? pengalaman pun xde ag"

saya tahu... rakan2 yang 1 batch ngan saya pun mengalami perkara yang sama... susahnya nak cari keje skrg... padahal nisbah jururawat kat malaysia ni baru 1: 329.. walhal, malaysia mensasarkan untuk mengurangkan bebanan kerja jururawat kepada 1:198... lebih rendah daripada apa yang disarankan oleh WHO iaitu 1:200..

hmmm....saya pun tahu sejauh mana keupayaan saya... ye la... menjadi seorang pengajar itu memerlukan pengalaman yang luas agar apa yang disampaikan kepada pelajar nanti lebih berkesan.. yes i know...

namun...apakan daya.. jika diberi pilihan pun.. saya tentu nak berkerja di hospital dahulu...nak cari pengalaman... jadi amik la saya berkerja cepattt...

Geram bila ada yang bertanya.. "eh.. x keje ag ker??? jadi nurse ni bukan senang nak keje ke.. apasal x keje ag??"Pertanyaan pun semacam je kan.. seolah2 saya ni malas belajar dulu.. tu la x dapat keje... "saya rajin dulu tau".. hihihi...

Soal rezeki ni semua ketentuan Allah.. kita manusia ni perlu berusaha semampunya... berdoa dan bertawakal...Semoga dipermudahkan segala urusan... aminn....

SAYA NAK KERJAAAAA.......

The End.. (^_~)

3 comments:

linaza said...

Sabar ya Hani. Insya Allah ada rezeki ada dimana2. Apa kata sementara waktu ni kerja kat klinik biasa or kerja kat opis ke? cari pengalaman dan cari kawan2 baru. Manatahu ada peluang disana. Take Care Hani

HoNeyViolet ak@ [Mahani Mahadi] said...

Thanks kak lina 4 ur support.. hani memg ngah cr keje nih... ada gak apply tmpat2 lain... hope ada rezeki nnti... insyaAllah..doa2kan yer...

Anonymous said...

salam..x pe hanie,bersabo je dulu.ambil je ape peluang yg ade depan mata ek..skunk kena jd pekak!!abaikan je ape yg org nk ckp...kitorang pon melalui semua tue...k t.c =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...