Monday, November 30, 2009

How 'The Flying Kite' got it name?


Tak kenal maka tak cinta..betul ke?huh..


Namaku HoNeyVioleT ak@ _Mahani Mahadi..Berumur 22 tahun dan masih lagi belajar.. Blog dan IT bukanlah kepakaran aku..so no wonder blog aku ni nampak sangatlah simple. tapi xde la buta IT langsung kan??hihi..Aku seorang yang complicated tapi mungkin tak semua yang perasan betapa complicatednya aku ni..tapi tu tak penting, yang penting i love to be apart from my environment..

Why 'The Flying Kite'?



Aku dapat nama 'The Flying Kite' ni selepas satu insiden..bukan insiden bermain layang-layang..Even aku sebenarnya tak pandai main layang-layang.. Nama ni membuatkan aku terasa bersemangat dan kuat untuk berhadapan dengan cabaran hidup ini.

"ibaratkan diri ini layang-layang..bagaimana ia boleh terbang tinggi? ya, dengan adanya angin yang memberi rintangan agar ia dapat naik dan terbang..jika angin itu perlahan, layang-layang itu tetap naik..tapi mungkin tidak lama..ia akan jatuh kembali..jika angin itu kuat dan kencang..susahnya nak mengawal layang-layang supaya ia naik..namum jika berjaya dan pandai mengemudikannya.Ia naik lebih tinggi dari layang-layang yang lain..kuatnya layang-layang itu kerana dapat menahan rintangan angin yang kencang walaupun ia hanya sehelai kertas yang nipis..semakin kuat asas yang dibina, semakin kuat daya untuk melawan cabaran. Semakin banyak cabaran yang datang, bukan untuk menjatuhkan, tapi sebagai ujian untuk kita lebih berjaya.."
~Dari seseorang yang ku hormati dan cintai~

That's how i got the name..I heard the story with tears in my face and i can't forget the moment..i love u Dad..

There a lots of things that i wanna share..i'm a sensitive girl with full of emotion when i write sumthing..Hope i will always have a chance to write here..

Lots of Love,

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...