Monday, November 30, 2009

^Kita Merancang, Takdir Menentukan^

Assalamualaikum w.b.t.

Hujan masih tak berhenti-henti dari semalam..mujur tak banjir lagi..kalo dah hujan macam ni, perkara yang best apa? huh.. tido la jawabnya. tapi aku ni kan tak suka sangat tido siang melainkan kalau aku penat sangat.. so, kesimpulannya aku memang sangat bosan hari ni..Ibarat macam winter day or di antartika..suma penghuni rumah ni tido dan berbungkus selimut jer.hibernasi la katakan. dan aku sorang2..tak dapat tido..huh..bosan..mata pun dah sakit mengadap laptop, layan jer movie pe yang ada.. tapi ni bukan core cite aku..yang aku nak cite adalah mengenai 'takdir'.

Aku banyak belajar dari kesilapan yang lalu dan aku berharap aku takkan mengulangi kesilapan yang sama lagi..i try my best..Tapi di saat aku cuba kuatkan hati aku ni la..dugaan datang bertandang tak henti2..mungkin ni suma ujian untuk aku..

Recently, aku dapat tahu sesuatu yang mengejutkan aku dan aku memang tak jangka langsung yang ia akan berlaku kepada aku.
.
.
Ya Allah..hati aku berbunga-bunga dan fikiran aku melayang-layang memikirkannya..HAPPY!!
.
.
Wait a minute Mahani..apa yang kau fikir ni? No..No..No..Kau nak jadi pengkhianat?Be honest ok? (aku cakap kat diri aku sendiri)..wawawa... :,-/

JUJUR adalah kata kuncinya..aku pasti Allah pasti ada jawapan untuk semua ini. Cuma aku yang tak tahu dan tak mampu mngetahuinya..setiap yang baik kita terima akan membuatkan kita hepi..dan kita dihadapkan dengan pilihan yang lebih baik. kita fikir ia lebih baik untuk kita..tapi betul ke?adakah kita perlu menolak yang telah kita ada untuk yang lebih baik? itu cuma andaian kita. belum tentu yang baik itu baik untuk kita.

Syukur ku panjatkan atas segala CINTA yang pernah aku rasai..
Seperti lirik lagu ini..

Ketika Cinta bertasbih Nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud sukur padamu atas segala cinta


Ujian akan datang waktu kita bahagia, waktu kita bergembira..kenapa?puas kita menangis tapi akhirnya kita terima bahagia yang lebih bahagia..macam tu ke? tak semestinya kan. Aku berserah pada Yang Maha Kuasa atas segala yang telah ditakdirkan kepada aku. Hidupku,Matiku,Jodoh dan Pertemuanku adalah rahsia Ilahi yang sudah tertulis..
.
.
Aku hambanya yang lemah cuma mampu berusaha sedaya mungkin dan berdoa.. Ya Allah,Berikanlah yang terbaik untukku..Aminn..

Empunya Hati yang Berbicara,

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...