Friday, December 4, 2009

~Old Stuff~ My Sweetest Memory

Assalamulaikum w.b.t.

Ntah kenape akhir2 ni aku asyik mimpi pasal zaman sekolah...maybe rindukan zaman gila-gila+nakal aku tuh...i wish i could be there again..

hari tuh masa cuti kat umah...xde keje la katakan..aku dok menyelongkar meja tempat aku study dari darjah 2 sampai form 5..tentulah sangat banyak harta karunnya.. By da way.. aku ni memang jenis xkan buang buku2 and brg aku..even sekeping kad raya yang aku terima masa aku darjah 3 pun ada ag..hahaha..

Dah dok kat umah ni, teringat kenangan lama-lama..all the memories that i left here.. my teenager.. hahaha.. aku dah tua la tu maknanya.. no more teen.. i'm young adult now..Wow!! cepatnya masa berlalu.. Rasa macam x bersedia je nak menghadapi hari-hari yang dikatakan 'DEWASA'..huhu..

aku pun apa lagi, selongkar meja study aku(now my younger brother guna untuk letak barang2 dia)..Aku bukak file2 lama..pergh..Berdebu..tapi xde lipas..nasib baik..hihi. Then aku jumpe la "Harta Karun" aku..Nak tergelak bila aku tengok suma ni..


Ni pic aku masa tadika dulu..x jelas sangat..bgs la..coz aku nampak macam anak orang asli dalam gambar tuh..memang dari kecil lagi pakcik2 aku suka panggil aku anak pungut..coz aku gelap and mata aku besar..ok..Fine



Ni pic masa aku darjah 1 or 2..macam tu la..lupa la..tengokla..memang ank pungut kan aku ni.. Adik aku, Syazwan memang putih and cerah sejak lahir lagi..huhu..Tapi xpe..aku hitam tp manis..hihi..



Ni masa majlis hari lahir Syazwan..Aku tumpang sekaki jer bergambar..hikhik



This is my 1st ever walkman..Zaman tuh semua orang pakai walkman and aku dapat walkman ni masa aku darjah 6 coz UPSR dapat 5A..happy sangat2 masa tuh..tapi walkman ni rosak masa aku sekolah menengah coz jatuh dari katil double decker kat asrama.. Tempat kasetnya dah x berfungsi lagi dah..sedey sangat..Tapi nampak masih baru kan..aku banyak rakam suara aku aku nyanyi dulu guna walkman ni..banyak jasanya..Syabas..



Ni la kertas lirik lagu kaset pertama aku.. Album pertama Westlife..Cover album yang ada lirik ni aku buat tido sekali dulu..nasib baik x koyak..Minat sangat ngan westlife dulu..haiiiishh...budak-budak...Kasetnya rosak waktu aku mainkan kasetnya pada walkman aku yang bermasalah waktu tu..habis tali kasetnya tertarik dan bersimpul. Aku nangis waktu tuh..rosak kaset kesayangan aku..dah la miskin (budak skola kan), nak beli satu kaset pun susah..wawawawa..


~~~~My Dear Diary~~~
Aku start tulis diary masa aku darjah enam..ni diary nya..buku donald duck..Masa darjah enam ni cite nya agak sedey la..nak UPSR kan..aku lak asyik main jer masa darjah 4 ngan 5..bukan pandai sangat pun..ntah mcm mn bila naik darjah 6..satu kesedaran telah datang...pahit manisnya aku catatkan dlm buku nih...termasuk la citer budak laki yang aku suka masa tuh..Gatal~~~~


Ni hadiah diary masa aku darjah 4..tapi aku tak pernah tulis pape pun dalam diary nih..x reti nak tulis diary ag masa tuh..huh~..kenapa mesti Donald Duck ek???


Jeng..jeng...
ni la dia buku rekod aku masa darjah 1 sampai darjah 6..suma markah perekse ada kat c2...dulu aku kalo markah x bagus...mesti la takut kan nak minta sign mak or abah.. takut kene marah..so..pagi2 tuh masa kelam kabut nak g sekolah, aku pun minta la sign...hihii..so diorg sign jela.. x sempat nak marah kan..kikiki...teruknya aku...(adik aku syazwan nak guna taktik tu gak..tapi x jadi dah.. diorang dah tahu..huhu..sowi)


Dial S untuk Sayang.. Novel Dial L for Love yang dialih bahasakan ke bahasa malaysia.. ni novel tahun 80an..aku dapat dari makcik aku masa aku sekolah menengah..hahaha..sejak tuh mula berminat ngan novel Cintan bin Cintun..


~~~~OMG !!!
Ada lagi mende alah nih..
ni konon2nya nak jadi penulis novel la..hakhak..so masa tuh form 1..angan2nak buat cerpen or novel..aku tulis satu citer about 1 girl who came from royal family yang terpaksa bersekolah di sekolah menengah harian biasa n dia terpaksa menyesuaikan diri ngan kehidupan rakyat biasa..hahaha..mcm mn dapat idea x tahu lah.kuat berangan betul..masa ni cite princess diaries belum kuar ag tau..sebenarnya aku ni kuat influence dari citer disney..all cite princess nih..menunggu prince Charming nya...kikiki~~~


~~Last but not Least~~ --> This is ME
Gambar seorang budak perempuan yang masih suci dari debu2 kota dan dosa alam remaja..ecececeh...
Ni gambar masa 1st buat IC luh..darjah enam..lipat tudung cam USTAZAH..hakhak..mak aku la tuh..ngan muka naif semacam..but i like..
Mahani yang ni sangat baik..tak macam sekarang..
Mahani yang dulu sopan..tak macam sekarang..
Mahani yang dulu pemalu..tak macam sekarang..
Mahani yang dulu tak kenal sangat dunia ni..tak macam sekarang..
mahani yang dulu kurus..tak macam sekarang..hakhak
.
.
walau banyak manapun Mahani dah berubah..dia tahu masa dah x boley diputar kembali..dia juga xnak menyesali segala apa yang pernah berlaku padanya sehingga munculnya Mahani hari ini yang sudah dewasa.. Segala apa yang berlaku adalah sebahagian daripada proses untuk menjadi dewasa dan matang..juga untuk mengenal buruk dan baik di dunia ini..Dia redha dan juga berharap agar masih ada kesempatan di hari yang mendatang untuk melakukan sesuatu yang lebey baik dari hari semalam.. Thank Mak n Abah kerana membesarkan Aku untuk menjadi Aku hari ini..

Yang mengimbau kenangan lama..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...