Wednesday, December 2, 2009

The worse things about me [;-(]

Assalamualaikum w.b.t.


Do you ever watch the reality tv show called "The Biggest Loser"? wow..i love it so much..the more episodes i watch, the more scared i felt..wawawawa.. camner ni?

The perfect weight that i ever had was when i'm in form four..long..long ago.. it was 49kg with my height 5'2 feet..now i'm still 5'2 feet (x bertambah pun tinggi aku..huh).. but my weight is.......(wawawawa....too bad to state here..)

When i watch 'The Biggest Loser', i'm afraid i will be like them if i'm not control my diet from now on... erm..actually.. aku selalu cakap yang aku x puas hati ngan badan aku..tapi hakikatnya aku x pernah pun cuba berdiet ke..exercise ke...and the important things is i love food so much..(yummy...lebih2 lagi mak aku yang masak)..
.
.
What i gonna do????huh...
.
.
Apa tak naiknya berat aku nih..tgk la...
1. Dulu aku rajin gak g execise..sekarang x lagi dah..alasan buzy ngan study..huh..bley ke?

2. Bila buzy aku terpaksa skip my meal, then bila tiba waktu mkn jek..aku jadi lapar sangat2..so apa lagi..mesti la mkn bnyak kan..

3. Aku x pernah berazam untuk kurus pun...fikir untuk kurus adalah..tapi buat sumthing untuk kurus x pernah..dengan berfikir je boleh kurus ke..

4. Bila kat kampung, Mak aku masak best sangat..so kene la mkn.bukan selalu dapat mkn mak masak.kalo x habis pun aku la yang selalu habiskan..hasilnya, setiap kali pas cuti, mesti berat aku naik.

5. Aku suka giler snacking..ada jek bende yang aku nak mengunyah.lebih2 ag bila bnyak keje.Kedai akak cina bawah apartment tu la tempat yang setia aku kunjungi..macam2 kerepek ada kt c2..

6. McFlurry my love...perisa oreo..wawawa..i'm LOviN It..

7. Pas mkn.. baring ngadap laptop..huh..

8. Kalo mkn nasi mesti nak ada kentang..nasi karbohidrat..kentang karbohidrat..

9. Mkn banyak dulu..menyesal kemudian..wawawa..

Bnyak ag sebenarnya..Macam mana nak ubah semua nih?????


'Aku perlu capai berat yang ideal sblm bulan Mei 2010'


Kenapa? Coz akan berlaku sesuatu yang special dan penting bulan tuh..hihihi
Lagi 5 bulan..possible kan?xnak la too aggressive...wawawa..x baik untuk kesihatan..

Go Girl..!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...