Tuesday, February 2, 2010

Musim Perkahwinan...Oh..Tidak!!

Assalamualaikum..w.b.t

Kahwin..Kahwin..Kahwin..

Tu la topik yang selalu sangat di tanya kepada bebudak umur cam aku skrg nih.. pantang balik kg... ada jer yang menanya.. padahal dah banyak kali kot ditanya.. jawapan aku tetap sama..(jd jgn la tanya banyak kali..hihi)..

Al maklumlah.. dah jadi anak dara kan..kawan2 aku dah ada pun jadi mak dara..tunggu nak jadi mak org jer..aku??? baru 23 beb.. sabarlah..

Best tgk senior2ku yang dah kahwin.. the latest kak maci... kak meen n kak noyan dah selamat dah... member baik aku pun dah selamat diijabkabulkan... tahniah la kepada semua... anda telah menyempurnakan satu ibadah yang cukup besar dan dituntut.. semoga berbahagia hendaknya hingga ke akhir hayat...aminn....

Dulu masa aku sekolah aku pernah tulis satu sajak yang aku dah ingat2 lupa skrg nih.. tapi ada baris yang berbunyi "mencari cinta di lautan manusia"...ntahla kenapa aku tetibe teringat lak.. tapi tu la..mencari cinta bukan senang.. yang pasti cinta tuhan kepada hambaNya tak pernah kurang dan beralih..cinta itu pasti xkan bertepuk sebelah tangan kata ustaz hasrizal dlm ceramahnya hari tuh..Cinta Abadi..

Namun di dunia ni..tentunya kita mahukan juga cinta sesama insan.. lebey2 lagi cinta dari seseorang yang kita dambakan untuk menjadi pasangan hidup kita hingga ke akhir hayat..



Aku bersyukur kerana aku pernah diuji dengan cinta yang sebaik2nya hinga ke cinta yang seteruk2nya.. tentu sumanya ada hikmahnya tersendiri..

Nak wat camner.. dah gatal sangat kan.. sekolah menengah form 1 aku dah couple dah.. teruk betul...tapi tu suma cinta monyet... yela... suka mengedik..suka bergayut telefon umah sampai mak marah bil bnyk bulan tuh...cinta monyet la tuh kan..indahnya dunia waktu tu...hahaha.. gelak aku bila ingat balik..



Bila dah besar ni.. aku ditemukan dengan "cinta alam dewasa"..

yer..memang la aku in relationship.. mean hati aku sedang dipunyai.hihi..
tapi aku tetap takut...yela..hubungan boleh bermula dan berakhir.. dan ia x kira lama ke hubungan tuh..kejap ke..serasi or tak.. pelbagai kemungkinan boleh berlaku..
aku pun takut nak excited sangat ngan hubungan ni...(walaupun aku hari2 rindu dia..hahaha)..aku cuma mampu berdoa permudahkanlah jalan2 kami dan kuatkanlah jodoh ini jika dia sememangnya untukku..aminn..




ye..saya sabar la nih...

::::::::::::::<3 href="http://www.mylivesignature.com/" target="_blank">

1 comment:

Anonymous said...

ahaha...sbor ea....thn dpn shaye da bley mam nsik myak akak spupu shaye ni,,hik3 -anne

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...