Wednesday, June 16, 2010

::Impian yang termakbul:: [FRIENDS]

Assalamulaikum w.b.t

Pernah tak melakukan kesalahan pada seseorang, kemudian tak sempat nak mintak maaf??

Pernah tak anda rapat dengan seseorang, kemudian keadaan berubah dan anda tak jumpe dia lagi?

Pernah tak anda terkenangkan zaman2 lalu anda dengan seseorang yang anda rasa tak mungkin anda boleh jumpa dia lagi?

Pernah tak anda berdoa semoga anda dipertemukan dengan seseorang sebelum anda pergi buat selamanya?

Pernahkah anda putus asa berusaha untuk berbaik dengan seseorang yang anda sayang?


Pernahkah anda berdoa setiap kali sebelum anda tidur agar anda dipertemukan dengan orang yang anda ingin jumpa?

Syukur Alhamdulillah aku panjatkan kepada Allah s.w.t yang SATU kerana telah memakbulkan doa2 ku...Aminn...

Sebagai manusia biasa, kita tentu ada banyak impian.. kita sering berdoa semoga impian2 kita tu dimakbulkan.. kadang2 walaupun kita rasa impian itu macam mustahil pun, kita tetap terus berdoa....kerana kita percaya yang Allah sentiasa mendengar doa2 hambaNYa..

Aku ada 2 cerita yang betul2 membuatkan aku rasa bersyukur sangat2... kata orang, kesalahan dengan Allah kita boleh berdoa dan bertuabat mintak ampun.. tapi kalo kesalahan dengan manusia ni, pape pun kene la minta kemaafan dari tuannya sendiri...

wah mcm besar je bunyi kesalahan aku tu ek.. xdela... aku cuma akan rasa x sedap hati selagi setiap kekusutan yang ada dalam perhubungan antara manusia nih dibetulkan dan diperjelaskan...baru lah rasa tenang hidup nih...


Cerita 1

Aku ada seorang kawan. kami berkawan sejak sekolah rendah agi... that was my best friend eva.. we share everything.. in fact aku akan buat apa saja untuk buat dia happy.. dia pun mcm tuh.. kitaorg sangat rapat..sesama kongsi zaman remaja.. fashion..boysss..hangout..(naik basikal je pun)..hihi..warna basikal kitaorg pun sama..PURPLE.... beli jaket jeans sesama..jogging dan berazam untuk kurus sesama..(tapi x berjaya ngat pun). pernah satu ketika kami minat pada budak lelaki y sama..hahahaha...kelakar betul..well..she has booked place in my heart... i always felt that she is a lucky girl..born in a well rich family compared to me.. she also pretty with fair skin and beautiful eyes..me? aku gelap dari dia rr..tapi sweet..hihihi.. it is not easy to forget someone who u love so much..until the day that we had fighting and that was the last day i talk to her..i cried for the whole night..but i cannot text her even 1 msg coz i' m really hurt.. and i know she felt that way too..sorry my dear...i try to forget all of that day by day.. but for sure.. it is not so easy..from that day, i don't have 'close friends'.. yeah..i do have best friends.. all my friends since school, matriculation, and university are my best friend.. suma nya baik2.... but nothing can compared to childhood friend rite?' childhood friend' ni ada sentimental value cket.. coz we grew up togather..daripada belum baligh..(hihihi).. sampai la kisah cinta monyet and then sesama mengejar impian dalam pelajaran dan hidup....

Aku tak putus berdoa semoga satu masa nanti apa y berlaku antara kami akan berakhir.. lembutkanlah hati2 kami semoga ikata yang terputus ini dapat terjalin semula..

Yup..semuanya adalah kehendak dan ketentuan dari NYA. satu hari aku dapat satu msg.. from HER..and that the day penantian itu berakhir selepas hampir 4 tahun..
Alhamdulillah....i don'nt know how to descibe my feeling masa tuh..happy sangat..
Now, we friend again.. i know susah untuk jadi mcm dulu.. sebab lama ngat dah terpisah kan.. tapi satu kekusutan y aku tanggung dah terungkai...terima kasih Allah..terima kasih MIE..


Cerita 2

Ni la kisah aku di zaman nakal2.. Atau orang kampung aku lebih mesra panggil "gatal"..."Gelenya".."Gedik"...hihi.. zaman sekolah adalah waktu remaja baru nak pandai2 bercinta.. termasuk la aku... jgn tanya kau berapa kali aku bercinta masa sekolah.. kalo baca balik diari aku masa tuh.. boleh geleng kepala.. mcm x percaya jer... aku ke tuh.. so naughty..
ada yang couple 2 minggu... 3 minggu.. sebulan tu dah kira ok..hahahaha...tapi aku memilih gak la masa sekolah dulu..banyak y aku usha2 je sebenarnya.. x couple pun ada.. masa tu couple tu mcm xde benda sangat.. more kepada nak rasa"dipunyai".. bukan untuk jadikan pasangan hidup... ntahla.. korang x pernah ke rasa mcm tu masa sekolah.?? ala.. korang baik2 kan..

ada yang dulu BF aku sekarang nih dah jadi kawan2 baik aku...hihi.. that's why la aku kata cinta masa tuh x serious ngat... but then dalam ramai2 tuh ada satu budak y aku rasa aku dah "berlaku kejam" ke atas nya... dia budak sport sekolah.. sape xnak kan.. Hensem lak tuh... kitaorg pernah couple.. n he so kind to me.. jahatnya aku.. kalo la dia tahu aku x serious masa tuh..tentu dia marah kat aku..x tahu la kenapa aku buta ngat masa tuh.. even dia tu better dari org lain. tapi aku x nmpak..honestly.. aku tinggalkan dia mcm tu.. pergi tanpa pesan kata org.. dia still cari aku.. tapi aku x pernah nak ambik serious sal dia..sampai aku tukar sekolah lain.. dia still cuba contact aku.. aku pergi matrik pun dia cuba lagi contact aku.. AKU??? buat bodo.. aku happy dia contact aku.. tapi ntahla kenapa aku buat dia mcm tuh...sorryyyyy...
sampai satu ketika aku hilang sim card n tukar no... itula kali terakhir aku dengar sal dia... start dari form 2 sampai matrik, almost 5 year.. aku x amik serious sal dia..bila kitaorg lost contact.. aku x rasa pape ag.. until the day aku mengemas brg2 aku kat kg.. aku jumpe suma brg, surat pic dia bg kat aku.. masa tuh terdetik kat hati aku.... jahatnya aku.. mana dia skrg..aku rasa aku perlu minta maaf dari dia.. coz aku x pernah hargai persahabatan y dia berikan pada aku..dah la aku tinggalkan dia mcm tuh jer..mula dari saat tu la aku mula cari dia.. hbs aku selongkar laci aku.. cari no phone dia.. x jumpa.. aku cr kat friendster, facebook xde.. tnya kawan2 sorang pun x tahu dia kat aner..agak2 dlm 2 tahun aku cari dia.. sampai aku rasa maybe x mungkin dah jupe dia lagi..

Hinggalah.. jeng..jeng..jeng.. ada sorang budk y xde profile pic add aku kat fb dengan nama "tuttttt".. hah?? mcm kenal.. yup.. that's the boy... y dah 7 tahun aku x jumpa..

Moral of this 2 story:
  1. Hargailah sahabat yang kita ada sekarang....aku happy dapat jumpa balik 2 orang kawan y dah lama terpisah ni...
  2. Facebook ni adalah salah satu medan untuk merapat silaturrahim.. dan mencari kawan2 kita y dah lama x jumpa.. haaa...x kira kawan kita ada kat aner pun.. kita tetap ley tahu sal diorang.. best kan..
  3. kalo kita ada kekusutan atau sesuatu yang membelenggu diri.. berusahalah untuk menyelesaikannya.. masalah xkan hilang kalo kita biarkan..ia xkan selesai sendiri... hanya dengan cara ni je hati kita lebih tenang..
  4. Lastly..percayalah pada ketentuan Allah.. setiap y mustahil itu boleh terjadi dengan izinNYa.. jadi jgn la berhenti berdoa kepadaNya..
p/s: aku nakal masa sekolah je k.. sekarang ni baik la ckit.. but.. all the experiences makes me wiser when i get older.. that how i learn to be better person...:-)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...