Thursday, June 24, 2010

Keriuhan Di Pagi Hari - - Last Day Exam - - -

Assalamualaikum w.b.t..

Peperiksaan LJM (Lembaga Jururawat Malaysia) dah pun berlalu.. start pukul 9 pagi berakhir pukul 11.30 pagi...n tu la exam terakhir aku di UKM..InsyaAllah.. hopefully semua students lulus.. Aminn...


semua orang menarik nafas lega..aaaaaa...fuhhhhh...


Tapi walau camner pun, LJM ni memang spesel cket rr...x mcm exam y lain...yela exam ni memang lain coz ia untuk menentukan samaada aku ley dapat lesen untuk praktis sebagai nurse y bertauliah @ x.. tapi selain tu exam kali ni spesel sebab incident y berlaku di pagi, hari nak amik LJM.. ala.. pagi tadi la...23 JUN 2010..


buat pengetahuan semua, akhir2 nih laman midah ni (ni nama apartment y aku dok skrg) di landa masalah asyik2 xde air jer...memang tension betul la... ada gak aku terlintas..ish, kalo lah xde air masa nak g exam mesti kelam kabut punya...minta jauh la...(doa aku dlm hati)..


mlm sebelum exam tu, aku pun berkemas la pape y patut untuk dibawa ke exam esoknya... gosok baju uniform PINK aku tuh...sediakan alat tulis.. pensil 2B ok...pensil cap lain xnak..hihi.. dah siap suma.. aku pun belek2 la buku cket.. baca punya baca... mata mula mengantuk... (ish.. mata aku la..bukan mata korang..teruskan membaca..atoiiii)..


Aku pun siap2 la nak tido.. siap doa lagi.. Ya Allah, kejutkan la hamba mu ini esok untuk pegi exam..aminn...aku pun kunci alarm hp..tik..tik..tik.. 5.30 pagi..orait..set..


then...ZZZzzzzZZZzzzZZZ


dah lama tido...pagi tuh aku terjaga..tgk hp..[4.30 pagi]..awal ag... huhuhu.. aku terbangun sebab bladder dah distended..full sudah.. aku pun g toilet..

"huh..awal ag nih...nak tido balik r..mmm... tapi x ngantuk dah...segar je rasa"

pikir punya pikir...sambil merenung bantal dan tilam PINK aku tuh..wah... 1 jam ag... continue2...

aku tido la....sampai 5.30, berbunyi la alarm jam aku... ntah camner.. aku tutup sambung tido balik...sedar2 jer dah pukul 6 pagi...(nasib baik..xdela lewat ngat kan)... TAPI....

kuar je bilik.. aku nampak muka housemate aku nih, Kham...monyok...blur2 g2...

"hani, xde air... cam mana nih..?"
"Hah.... xde air??????aaaaaa....."

dalam otak aku dah xde rasa lain dah.... dengan mamai campur pening2 cket sebab menerima kejutan sebegitu, aku pun packing2 semua brg... apa lagi... aim aku ialah nak g mandi kat SURAU la....wawawawawawa.. :-(((((


Sungguh tak terduga perkara mcm nih berlaku hari aku nak exam penting camnih... tengah2 on da way ke surau tuh aku marah2 kat diri aku y tido semula tuh...

"Allah dah nak bantu aku tadi, kejutkan aku pukul 4.30 tuh.. ada air ag masa tuh.. aku siap x ngantuk ag.. nape la aku tido semula..."

tu la dia...nasib baik surau ada air.. selamat aku pagi tuh daripada pegi exam x mandi.. x pernah ag aku buat sepanjang 23 tahun nih.. hihihi.. tapi walau mcm mn pun aku terkilan sangat demgan sikap aku yang sambung semula tido tuh.. wawawa.. memang memberi aku 1 pengajaran y amat berharga...

Maka, pagi tuh.. dapat la kami semua memduduki exam LJM dengan selesa dan wangi..hihihi.. sebab semuanya mandi kan.. (xtau la kalo ada y x.. :-) memang kalut pagi tuh.. ada y g mandi kat jabatan.. ada y g mandi surau blok pendidikan..ada g surau kolej.. semua dengan satu MISI.. boleh mandi n amik wudhu untuk solat subuh... Tahniah kepada semua!!! hihihi

pengajaran drpd cerita hari nih:
  1. sediakan la 'air emergency' kat umah... kalo kat kg mak aku simpan dalam satu tong.. make sure bertutup la..nanti kene saman lak..sebab membiak kan nyamuk aedes...hihi
  2. kalo dah terbangun awal..dan rasa mcm dah segar.. x ngantuk dah.. jgn la terpedaya pujukan syaitan y suh tido balik tuh.. teruskan mandi jer... bagus per....boleh solat sunat dulu ke.. baca Al-Quran ke.. (ni peringatan untuk aku nih...)
  3. sediakan alatan untuk exam siap2, awal2 lagi sebelum tido.. kalo dah jadi pape emergency mcm bangun lambat ke.. xde air mcm aku ke...xde la kelam kabut kan..suma dah ready.
  4. manusia ni penuh dengan kekurangan...sesungguhnya kita ni hamba-Nya y lemah.. maka berdoa la minta dipermudahkan segala urusan dan diberi pertolongan...aminn...
Mahani Mahadi :-p




1 comment:

miSz tUna said...

tahniah kak :) semoga menjadi jururawat yg gempak gitu ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...