Monday, July 19, 2010

Defying Gravity

Assalamulaikum w.b.t


Terciptanya kita..Terciptanya rasa..Tercipta cinta..Tercipta rindu

Terasa semuanya sementara…

Sedih x dapat ku gambarkan

Gembira x dapat ku nyatakan

Alhamdulillah..atas kesabaran yang dianugerahkan

Alhamdulillah..atas nikmat yang dikurniakan

Hi semua

Susah betul bila xde internet kat rumah kan?

Lebey2 lagi kalau waktu cuti mcm ni..hati terasa nak update blog..nak buka facebook tapi apakan daya..:-(.. masih x mampu nak pkai broadband..bukan apa.. xnak nyusahkan parents..nanti dah ada duit sendiri..hamba akan beli..confirm..

Alhamdulillah aku panjatkan kerana aku dah lulus exam Lembaga Jururawat Malaysia (LJM)..semua kawan2 pun lulus..nampaknya kami dah bergelar jururawat terlatih..ihihi..mcm x percaya jer yang kami akan menceburi alam pekerjaan pulak sekarang..ini lah kehidupan.. 4 tahun macam lama..tapi tup tup.. dah habis dah.. I’m old now…huhu… hati masih terasa muda..hakikatnya I’m 23 now..

Kepada yang tahu kisah aku..aku dilanda ujian yang hebat akhir2 nih…yang menuntut satu kekuatan hati yang luar biasa.. sungguh..tapi hatiku yakin akan kebahagiaan yang tersembunyi di sebalik kesedihan ini..

Dalam mengharungi kehidupan ni, macam2 yang kita lalui.. dan setiap satunya mengajar kita perkara yang berbeza-beza..hingga aku x sedar yang semua ni memgajar aku memandang sesuatu perkara dari perspektif yang berlainan..satu pengajaran hidup yang sungguh bermakna.. antara sedey dan bersyukur..

sedih kerana kecewa atas segala yang berlaku..mengenangkan perasaan dan ketulusan hati yang dicurahkan..begitu lama..berakhir tidak seperti yang di harapkan..satu kepastian yang diperolokkan..terkilan rasanya..

namun aku bersyukur kerana ianya berlaku sekarang..masih belum terlambat untuk aku.. masih ada masa untuk menangis dan berfikir..membuka mata dan perasaan yang selama ini terlalu lurus mengikut kata hati..sungguh, aku x menyalahkan kamu yang membuatkan aku sedih..aku tahu kamu juga sedih.. kerana aku yakin akan setiap takdir dari DIA, aku redhakan keputusan mu..

[bestnya kalo sekarang ni ada kat laman midah.. boleh la aku citer kat ex-housemate..ley nangis2 kat diorang..:-(..diorang pun tahu aku kuat nangis..huhu]

disebalik awan hujan yang x henti2 mencurah tu..pasti akan ada matahari yang bersinar..yang membiaskan cahaya.. menghadiahkan pelangi yang indah.. begitula aturan hidup ni…x dapat diduga..kan?

x mengapa..

kini, masih banyak yang menanti aku.. insyaAllah akan bekerja x lama lagi..cepat2 la SPA panggil sebelum otak ni jadi beku.. atoiii… ni pun dah macam apa dah.. buku2 semuanya bersusun kat rak tuh..nampaknya kene cari masa untuk mengulangkaji nih.. wah…rajin la plak.. tapi betul ni.. bimbang la nanti masuk keje x tau pape..habis la..

konvo pun lagi 2 minggu..erm… insyaAllah aku akan pakai baju kurung batik warna kuning nanti..hopefully matching ngan jubah warna maroon tuh..erm…. matching2..suka..~~J semangat tul hari tuh aku and mak cari baju..hihi.. thanks untuk mak coz sponsor baju tu..faham2 jer yang anaknya ni masih menganggur.. hahaha J

……………………………………………………………………………………………

Something has changed within me

Something is not the same

I’m through with playing by the rules of someone else’s game

Too late for second guessing..Too late to go back to sleep

It’s time to trust my instincts..close my eyes and leap

It’s time to try defying gravity

I think I’ll try defying gravity

Kiss me goodbye.. I’m defying gravity

And you won’t bring me down

……………………………………………………………………………………………………

Mahani Mahadi

1 comment:

miSz tUna said...

congrats kak mahani :) and all the best untuk dh keje nnt.. jgn lupe update experience keje dlm blog, boleh la adik2 junior jadikan pengajaran :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...