Wednesday, July 14, 2010

KetiDakPastiAn Berlaku..

Life is full of uncertainty..
why?? because inilah kehidupan..

it almost 5 years... along time rite..??
perit..kecewa...sakit... memang x dapat di ungkapkan dengan kata2.. aku mampu mengukir senyuman yang PALSU nih sambil melalui hari2 yang menguji kesabaran dan ketabahan hati aku...sungguh... aku x berdaya sebenarnya...


Disini la ia mencabar sejauh mana kita mempercayai Qada’ dan Qadar yang Allah tentukan kepada kita.. walaupun sakit untuk diterima namun sesuatu yang berlaku itu pasti ada hikmahnya.. adakah bunyinya seperti seorang yang putus asa?? Tidak.. kerana aku dah cuba yang terbaik…

Sakitnya hanya tuhan yang tahu.. mungkinkah ini terjadi kerana Allah makbulkan doaku…dekatkan lah yang pasti dan jauhkan lah yang bukan untukku… dan aku sebagai hambaNya kena redha dengan ketentuan ini…

Justeru jalan ini yang perlu aku tempuhi untuk menemui kebahagiaan aku…. Walaupun terpaksa menangis dahulu…apa yang ada hanyalah satu keyakinan yang tak berbelah bahagi… hanya pada MU ya Allah..

kadang2 aku rasa cerita aku nih dah mcm cerita dalam novel.. CINTA ini sepatutnya mudah.. seharusnya MUDAH... namun apa yang terjadi tak seindah yang dirancang..
sungguh... tiada siapa yang harus dipersalahkan..sesekali tidak...

ini cuma antara kepastian, keberanian dan kesungguhan...

"tidakkah dikau terfikir segala kata-kata yang dilontarkan itu menjadi duri...menusuk hati ku.. sakitnya.."

"hati ku puas andai kita tidak bersama kerana kita gagal setelah mencuba pelbagai cara. namun hati ku kecewa kerana kau berundur sebelum berusaha mendapatkannya"

"sungguh.. tawar sudah hatiku....."


4 comments:

miSz tUna said...

reactions:
( ) funny
( ) interesting
( ) cool
(/) sad

azlinda mohamed said...

mahani, be strong k.....xpe nangis bnyk2 pun..... :)

Anonymous said...

baca entri ni teringat kisah 4 thn lps...menyayangi anak arwah abah Ruslan mmg menuntut kesabaran yg tinggi melangit...

Anonymous said...

im too young that day and im really regret with my decision that time and till now im still regret..apa yg boleh sy ktakan ialah ni sume ketentuan dari-Nya..dan kita sbg hambanya hanya mampu redha..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...