Friday, July 30, 2010

Pesanan TOK KADI kepada....:

ceriAssalamulaikum w.b.t...

Entry kali nih mengenai Pesanan TOK KADI kepada:
siapa???dah tentu la bukan saya....hahaha...
tapi saya tumpang dengar jer....so untuk saya sekali la tuh kan....
ihihih :-)

Alkisahnya... semalam saya ada pegi majlis akad nikah sepupu kepada mak saya... so dengan saya kiranya pakcik sepupu la kan.. tapi jauh2 gitu..coz saya x kenal dia sangat....

ini lah kali pertama saya dengar betul2 pesanan tok kadi and tengok orang akad nikah dari awal sampai akhir...
biasanya saya tengok sekerat-kerat jer... x pun.. saya x pernah pay attention langsung waktu tok kadi tuh bagi nasihat..
huhuhu..
maybe masa tu pintu hati belum terbuka kot...
tapi why not saya kongsikan apa yang TK cakap... nama glamour untuk TOK KADI.. bley la ek..hihi...

SATU
Tanggungjawab nafkah adalah tanggungjawab lelaki.. walau sebagaimana kaya sekali pun isteri mu.. tanggungjawab itu masih terletak ke atas mu wahai si suami.. namun bertolak ansur lah kamu berdua dalam menjaga keharmonian rumah tangga

DUA
Bagi mereka yang mencari pasangan.. sudah tentulah kamu telah menetapkan ciri2 yang kamu inginkan dari pasangan kamu itu.. katakan lah kamu telah meletakkan 10 ciri2 yang kamu mahukan.. dan kamu merasakan pasangan yang kamu kahwini ini mempunyai ciri2 tersebut...
namun apabila telah hidup bersama.. hanya 2 sahaja ciri2 yang sebenar2nya ada padanya..
maka cintai dan hargai 2 ciri tersebut.. dan jangan lah kamu mencari 8 lagi ciri2 yang tidak ada itu...dan dari situ lah kamu akan menemui keistimewaan pasangan kamu..

TIGA
Apabila telah berumahtangga..janganlah kamu memaksa pasangan kamu untuk berubah mengikut kehendak dan keinginan kamu.. sebaliknya..berubah lah untuk membiasakan diri hidup bersamanya..jika kedua-duanya mengambil jalan sebegini, maka lambat laun kamu akan menemui titik persamaan yang akan membawa kepada kebahagiaan rumah tangga yang x dapat digambarkan mahupun dilafazkan dengan kata2...

...........................................................................................................................................................

lebey kurang la ayat TK tu... agak berbunga2 la cket.. tapi suka mendengarnya...ihihi...
ini just untuk berkongsi dengan anda semua.. banyak lagi yang TK cakap.. tapi x bawah pen n kertas kan.. so ni la yang betul2 masuk ke dalam hati.. tu yang ingat tuh... huhu...

ok~~

i have one more entry untuk di taip...

check it out...

[mahani mahadi]

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...