Tuesday, December 7, 2010

::10::

Assalamualaikum w.b.t.

Salam Maal Hijrah semua..

Wah tak sangka dah masuk tahun baru.. kejap je masa berlalu..

Apa yang anda hajatkan dah tercapai?
Apa yang anda rancangkan dah dilaksanakan?
kalau belum, jom set target anda sekarang..
InsyaAllah, moga dengan ketibaan 1 Muharram ni kita lebih bersemangat dalam menjalani kehidupan kita...

Ni lah tarikh bersejarah di mana Nabi kesayangan kita Nabi Muhammad s.a.w telah berhijrah dari Makkah ke Yathrib. Hijrah ini telah memberi kesan besar kepada Islam sama ada dari sudut dakwah Rasulullah, ukhuwwah dan syiar Islam itu sendiri...

Saya pasti, untuk kita mendapat satu kebahagiaan ataupun kejayaan.. perubahan perlu dilakukan..Tiada apa yang senang dalam hidup ni kan.. tapi tiada juga yang susah jika kita sentiasa berfikir secara positif..

"Nak positif macam mana lagi?"
"Cakap memang senang"

Sebab tu la dalam rukun iman ada disebut "percaya kepada qada' dan qadar".. itu lah salah satu pegangan yang akan membuatkan kita sentiasa redha dengan ketentuanNya.. dan janganlah kita berhenti mencuba hingga ita capai apa yang kita impikan..Yang selebihnya.. serahkan lah kepada Yang Maha Mengetahui untuk menentukannya.

Hari ni saya berborak dengan seseorang...

Hati saya tersentuh bila mengenangkan betapa agungnya ketentuan Allah itu...
Setiap pertemuan, jodoh, ajal dan maut itu adalah rahsiaNya..

Dia memberi kesakitan dan kekecewaan yang sebenarnya mampu ditanggung...kemudian menguji dengan bermacam cara ketabahan hati yang akhirnya mematangkan diri..
Dan bila sampai masanya.. sekelip mata dan tanpa disangka dia anugerahkan kebahagiaan yang indah.... waktu itu.. kita akan bersyukur dan tahu menghargainya..

Huhu.. entry kali ni macam syahdu jer kan...

Ok la.. saya sedang mengira hari-hari sebelum saya melangkah ke satu platform baru dalam hidup saya.. huhu.. saya bukan nak nikah ke kawin ok... beria2 saya counting ek.. even ia tidak sebesar mana yang korang pikirkan.. for me.. it's a new thing.. new responsible.. new way of life. Banyak yang bakal menunggu saya selepas ni..no more like a child, mahani.

Saya nampak excited ker... huhu.. sila maafkan saya jika anda rasa saya ter'over'.. =)

But, trust me.. ianya bagaikan mimpi...
There was no "couple".. no "declare".. no "date"..straight to "propose"
kalau anda jadi saya pun anda akan rasa "kenapa masa bergerak begitu pantas untuk scene kehidupan yang ni?"

=)

Nanti la bila semua dah selamat dan selesai i will make special entry for this "story"..

ok..till here~~~
Thanks for reading..

2 comments:

Norhayati-gile skima nama penuh.:) said...

congrate cousin. dan selamat teruskan preparation for ur big day ok?

HoNeyViolet ak@ [Mahani Mahadi] said...

Thanks kupu2.. huhu... nervous nih...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...