Saturday, December 4, 2010

::::Minah Karipap:::

Assalamualaikum w.b.t.


Adakah anda rasa lapar sekarang?

Ada rasa macam nak mengunyah sesuatu?

Terbayangkan sesuatu yang panas dan menyelerakan?

Hahaha.. ini dia saya hidangkan untuk anda.. jeng..jeng..jeng..
*
*
*
*
*


Sebenarnya, pagi tadi saya menonton tv dengan family... Masa tu semua orang dah sarapan pagi semua dah... perut dah terisi... saya pun picit la remote control.. kitaorg tgk cerita "Minah Karipap".. Macam menarik je tajuknya kan....

Ni la serba sedikit sinopsis cerita tersebut:

Minah Karipap - Mengisahkan Minah yang suka makan karipap. Setiap hari Minah akan membeli karipap dan makan karipap pagi dan petang. Sehinggakan di sekolah dia digelar Minah Karipap. Dia juga sering di buli oleh kawan-kawan sekolahnya. Melihat keadaannnya itu, Syafiq rakan sekelasnya telah mencadangkan kepada Cikgu Afiezah agar berbuat sesuatu memandangkan Minah tidak lagi minat belajar dan dia juga ada kekurangan ditahap IQ nya.


Haa... mcm tu la ceritanya...Cerita ni memang best untuk di tonton santai2 bersama family.. Memang pandai khairiah bawak watak budak perempuan yang rendah cket IQ nya.. tambahan pula minah ni memang terer bab2 merasa karipap.. dia tahu yang mana sedap..n yang mana tak sedap.. at last dia pun jadi usahawan jual karipap.. hahaha.... Alamak.. terbagitau ending citer ni plak...=).. patutnya bg korang tgk citer ni dulu.. mesti ada ulangan nnti kat astro...

Alkisahnya... cerita tu dah membuatkan semua orang nak makan karipap... dan xpasal2 aku kene pg menguli karipap lak ngan mak... hahaha...

Owh..x sempat snap gambar masa menguli...


Tengok tu... tangan yang sedang gigih mencanai tepung.... haiyakk....



Tadaa.... pandai tak saya kelim karipap? (ngada2 betul)..
ni tak pakai acuan tau... manual punya..
Hahaha.. Macam2 saiz dan bentuk ada..
mmm.. masih dalam latihan... kene banyak belajar ag..





Dah pun siap...
Disebabkan tengok cerita "Minah Karipap".. maka terhasil la karipap ni...
hihi..=)




Sedang saya dan mak syok membuat karipap kat dapur.. abah pun mencelah.

"esok kat tv main cerita ali si apam balik pulak"
"oh..yeke", jawab saya
"Aah.. so esok kita makan apam balik la pulak ek..."
"hahahaha" waktu ni baru saya tahu yang abah tengah perli kitaorang...


Oh.....
Ni la karipap punya cerita...
Ada lg satu entry nak update..
Tp bunyi katak bersahut-sahutan tu mengganggu konsentrasi la..(alasan...)

Till here ~~Daa..
Nyum..Nyumm.....(makan karipap)

1 comment:

cik misi said...

hah, arif pulak boleh dipanggil mamat karipap. haha., aish! asyik ingat arif je bila sebut karipap nih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...