Tuesday, November 2, 2010

"Ia" muncul lagi??Gosh..

Assalamulaikum w.b.t.

Hi everyone..

hope u all in good mood.. good condition.. good feeling... All GOOD la.. =)

It's just me yang tak berapa nak very good.. yes... "IT" coming back... to me... i don't like it.. seriously... why now?

Arghhhhhh.....

=(

Dah lama dah tak muncul.. tapi sekarang mengada2 nak muncul lagi.... saya dah buat yang terbaik ok... tapi saya tahu kenapa ia muncul lagi.. tak boleh nak salahkan ia... Apa yang saya membebel sorang2 ni ek?

ok... Dah bertahun ia x tumbuh.. sekarang ia tumbuh balik kat muka saya... apa lagi jerawat la... ok.. selama ni ada la cket2.. just tiny one... satu hari dah hilang.. tapi kali ni ia nak buat perangai macam saya sekolah2 dulu..

Ohhh Mr J....
(J for jerawat la...bukan johan ke... ataupun sape2 k)


Bagi certain2 orang.. jerawat is perkara biasa.. x kisah sangat.. tapi saya tak.. bukan sebab saya ni jenis cerewet sangat... tapi cause saya pernah mengalami masalah kulit yang sangat teruk dulu..sampai kene jumpa doktor.. berpayung dan pkai topi ke mana sahaja and ambil bertiub2 krim vitamin E...percaya tak? betul saya tak tipuuuuu.... and that incident membuatkan saya sangat berhati2 jaga kulit saya.. especially muka... xnak jadi macam dulu lagi... sakittt sangat tau..doktor kata kulit saya terlalu nipis dan sangat sensitif... kalau orang x kenal saya... mesti ingat saya ni cerewet sangat nak jaga muka.. beria2 nak cantik ek... hahahaha
saya tak kisah... saya bukan nak cantik macam duta SKII ke.. LOREAL ke.. cukup la kulit saya sihat dan masalah tu tak berulang....

Ok.. berbalik kepada Mr.J yang suka-suki jer bertandang kat pipi saya ni kan... saya rasa ia berkait rapat dengan STRESS yang saya sedang alami sekarang ni.. Yang lawak nya bila saya tanya dengan mak...

"mak... tengok ni.. tumbuh jerawat...tak suka la...adoiii"

mak boleh jawab...

"Biar la... bukan selalu dia tumbuh...biar jela.. jgn nak stop2 dia nak kuar"
Blur saya dengar jawapan tuh...ingatkan nak simpati ke apa... fine..


Disebabkan saya buat rutin penjagaan seperti biasa.. memang sah la... ini semua berlaku kerana saya stress...apa tak nya... tgk ni saya dah list kan...

  • Of course la.. carta no 1 tidak berganjak dari hari tu lagi.... KERJA... memang stress jadi penggangur ni... saya baru nak mula hidup ni... pls help me and give me job... i will do my very very best..kadang2 rasa seram sejuk bila pikir2 yang nurse kat malaysia ni dah cukup ker? ia ibarat komuter yang berhenti kat stesen dengan ramai penumpang... semua orang berpusu-pusu masuk.. dan akhirnya.. bila awak nak melangkah jer.. pintu tertutup.. dah penuh.. sorry..takutnya...... =(
  • Menduduki carta kedua adalah "the feeling of MISSING someone and THINKING whether he safe or not".... i admit.. i'm worried too much... sape tak risau kan...kalo pegi berkursus kat pejabat yang ada aircond xpe.. but this.. there's so much danger out there.. Oh Allah.. keep him safe..
  • Perkara ketiga dalam carta stress saya adalah berkaitan dengan one EVENT in my life.. important event.. i'm still thinking whether i should postpone it or make it earlier than what we had planned... still thinking...but at the same time i have to make preparation... that's make me blurrrr.... toing..toing..
  • Yang Ke-4..MONEY is always a problem.. dah tak keje memang la ada masalah duit kan.. dah cukup sinonim dah...xkan x keje kaya plak...
  • Lain-lain: Masalah2 kecil tu ada la kan.. tapi xyah la senaraikan...nanti korang pun sama stress.. hahaha..... =)
Thanks la sudi meluangkan masa membaca perkara2 stress tu kan... ok.. to make it in a positive way.. semua ni ujian untuk saya...let look how i turn the stressor tadi tuh...

  • First sekali pasal KERJA.. ok.. start dari bulan 8 saya konvo ada la dalam 3-4 bulan saya stay kat umah kan.. dan ini lah cuti yang panjang untuk saya.. dah lama x bercuti macam ni...spend tyme wif family... masa untuk saya bermanja dengan adik-beradik yang saya asyik tinggal kan masa saya study dulu... InsyaAllah.. saya dah berusaha semampunya waktu belajar dulu.. niat saya baik untuk berkhidmat kepada masyarakat dan menaikkan martabat nursing..Sabar..usaha.. jangan putus asa.. dan tawakal...
  • Bila RINDU dah bertamu.. hanya DOA yang mampu saya kirimkan untuk awak di sana... Saya percaya Allah akan sentiasa di sisi awak.. menjaga awak sebaiknya...
  • Tentang EVENT plak... i know i can do it.. juz make it slowly.. make a check list tentang perkara yang perlu di buat.. dan yang penting bincang dengan family and doa semoga dipermudahkan... insyaAllah...
  • Masalah MONEY ini mungkin berhikmah juga kan...Supaya saya belajar berjimat.. jangan boros ok mahani... hihihi=)

Memang hidup tak pernah sunyi dari dugaan... ibarat pantai yang sentiasa berombak.. kadang2 ombaknya mendamaikan.. membuat kita berlari2 anak bermain di gigi air.. namun kadang kala.. ia ganas menghempas pantai.. melambung tinggi bot di lautan.. hanya yang tabah sahaja bisa selamat..
Sama juga macam jerawat ni.. sesekali dia nak tumbuh.. biar la kan... hihi... =)


Please Pray the best for my future.. and i hope u have a wonderful day too..


-Mahani Mahadi-

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...