Tuesday, November 16, 2010

New experience

Assalamulaikum w.b.t

Hi semua... wah.. akhirnya hari ni dapat kesempatan untuk update blog nih... so many things to share but i have limited tyme.. ok.. where to start?

Sebenarnya saya sedang dilanda demam dan batuk plus selsema selepas balik dari kl..maybe disebabkan asyik travel je akhir2 ni and penangan duduk dalam aircond dalam jangka masa yang lama.. Owh.. 3 hari di kl adalah satu pengalaman yang tak boleh dilupakan... hahaha... bunyinya macam x pernah pergi kl je kan... of course la dah memang selalu ke sana... kan dulu saya study kat sana.. but this tyme lain cket coz i had join one workshop at plaza hotel...[makanan kat cni memang sedap... habis plan diet saya...=(....huhu.

Thanks you so much to all lecturers and of coz to Prof Hamidah coz give this wonderful moments and experiences to me... thanks to kak jenny yang susah2 uruskan penginapan saya...request di saat akhir kan3.. hihi..

Sorry sangat2 kalau ada yang terkurang dari saya.. but i have try my best.. hihi.....Memang sangat banyak yang boleh dipelajari even pada mulanya saya macam blurrr je... yela selama ni tau belajar je kan.. x pernah lak amik tahu pasal macam mana nak buat assessment student.. apa cara pengajaran yang terbaik....and many more...

Dah datang workshop ni, saya belajar tentang:
TOS (Table of Specification)
Revise semula pasal Bloom Taxonomy
Teaching Methodology
-Problem based learning
-Case based learning
-Stimulated patient based learning
Notional hours
Credit hours (1 credit=40 hours)
Formula untuk kira jumlah soalan exam berdasarkan jam pengajaran
dan banyak lagi... ihihi... x larat nak senaraikan.. nanti kan jadi nota kuliah lak entry ni..


And now i realize.. jadi student tu lagi senang drpd jadi lecturer... macam2 kene sediakan... cam2 kene pikir... kalo jadi student cuma kene belajar sungguh2 and do well in exam...
(ermm... susah jugak..hahaha..)


Apa2 pun.. nothing yang senang dalam dunia ni... pokok pangkalnya kene usaha dan sabar... ye tak?

Balik je dari kl.. saya terus demam... owh... jangan la melarat... banyak lagi yang perlu di uruskan ni... the "important day" for me just tinggal around 1 month... and he already finish the kursus.. finally... tak sangka almost 1 month and a half dah berlalu... and now i'm waiting for him back.. yeah...=)

~ till here... 2 more entry waiting..
Mahani Mahadi





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...