Monday, November 1, 2010

MaKe Up ~~~

NAK BELAJAR MAKE-UP??


Mesti ramai kat luar sana yang suka bermekap kan?? ok.. tapi macam mana yer? Yela.. kita ni bukan professional tapi kita mahukan hasil yang cantik.. setiap orang berbeza.. ada yang suka look simple.. ada yang suka look natural.. ada yang suka nampak menyerlah.. masing2 ada cara masing2.. tapi apa pun jangan sampai kita nampak macam badut sarkas akibat tersalah make up atau pun mcm vampire sebab make up yang terlalu garang dan tebal. Saya bukan jenis yang suka bermekap terlampau2 tapi i like to put on some make up pada hari2 biasa... kalo nak ke function tu lain la kan...


Anda tahu tak x semua orang sesuai pakai eyeliner penuh pada kelopak mata atas and bawah.. so kita mesti tahu yang mana sesuai supaya orang x takut tgk kita.. hihi..


I love to google and search kat youtube how to make up with a write technique... and sepanjang pencarian saya ni saya rasa video yang disediakan oleh Michelle Phan adalah sangat2 bagus... dah lama saya mengikuti video dia ni.. almost 2 years.. Penerangan nya dalam bahasa inggeris tapi mudah difahami... videonya teratur dan x pening bila kita tgk..


Bagi yang tak suka ber make up sangat.. u all boleh juga tgk tips2 penjagaan kulit yang kebanyakan boleh disediakan dari dapur rumah kita oleh Michelle Pham.. ni yang saya suka ni.. contohnya menggunakan telur, tomato, gula pasir, aspirin, dan minyak zaitun.. Selamat mencuba..Goodluck ~~~





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...