Tuesday, November 16, 2010

Sedih atau Gembira?

Assalamulaikum w.b.t

Ok..this is second entry untuk hari ni...
Hahaha.. rajin lak mengupdate blog kan.. bukan apa.. ceritanya berbeza2.. so xnak la.. campuk aduk cerita ni ngan cerita tu.. pening kepala den ni nanti.. pening gak kepala korang yang membacanya...

owh.. apa halnya nak sedih.. nak gembira nih??

Ok... sape yang pernah mengikuti blog ni mesti tahu yang saya sedang berusaha untuk mendapatkan kerja kan? ada entry sebelum ni yang saya dok merepek2 membebel pasal saya x dapat kerja ag.. hihi.... tapi itu memang hakikatnya.. susah betul nak dapat kerja sekarang... bahkan kawan2 saya sanggup travel jauh2 untuk cari kerja di hospital2 swasta... goverment hospital? huhu.. masih belum dengar kabar berita.. sedih rasanya...

On 6th October yang lalu saya ada mengikuti satu interview di pejabat SPA Terengganu untuk jawatan pengajar jururawat u41... masa tu semua orang bising.. apasal la SPApanggil untuk pengajar jururawat.. tak panggil untuk jururawat...tapi xde sape pun tahu jawapannya... kepada SPA.. sila jawab pertanyaan ini yer..

Saya ni pun tawakal je la pergi interview tu...aim utama saya adalah untuk dapatkan pengalaman sebenarnya.. yela.. this is my first interview untuk kerja... mak and abah pun suruh pergi..apa tak nya..diorang tgk anak diorang dok bersenang- lenang di rumah kan... mesti la diorang suh pergi cuba interview ni..sebab kedua adalah untuk dapatkan kerja.. even i know harapannya sangat la tipis... sape la nak amik orang yang tak berpengalaman untuk jadi pengajar kan?... but i just go... i have no choice..

12th November baru2 ni.. saya pun check la keputusan interview tuh... dan keputusannya adalah "Tahniah, anda telah berjaya".. saya terkebil2 tgk screen laptop saya.. saya tutup laptop dan buat tak tahu then sambung buat kerja.. masa tu saya tengah ikut satu workshop.. sambil buat kerja.. kepala saya masih tengah fikir ag pasal keputusan interview tu..
"biar betul keputusan ni..."

Dalam gembira dan sedih... saya tak tahu apa yang saya rasa..... kalau saya dapat, maknanya saya kene pergi lapor diri la ni...

Kenapa gembira dan sedih?

Gembira kerana saya dah dapat kerja... dah lama dok bersenang lenang kan.. dah sampai masa saya berkerja dan berbakti pada ibubapa... saya gembira kerana saya dah gembirakan mak dan abah.. saya tahu mereka sangat risaukan saya...

Saya sedih pulak kerana saya harap saya ada peluang untuk bekerja sebagai staff nurse dulu... saya dah mohon banyak hospital swasta.. tapi satu pun xde jawapan.. setiap hari saya hantar permohonan.. dan setiap hari gak saya fikir pasal kerja saya....

Saya sedang berfikir "how and why" mereka mahu tempat kan fresh graduate macam saya dalam bidang akademik... i hope they have some plan for me...i hope so... but now.. i have to keep my self positive in all aspect...be ready for everything..

i praise to God coz saya tahu ini adalah rezeki... Ya Allah jauhkan lah saya daripada menjadi hamba yang tak tahu bersyukur... Saya berterima kasih kepada orang yang memilih saya even mereka tahu saya ni fresh graduate...

Congratzz to Azizah and Kak Yam yang turut berjaya dalam interview ni... for Kak yam, saya rasa tentu xde masalah coz dia pernah bekerja.. to Azizah... selamat menempuh alam yang penuh pancaroba.. hahaha...

Saya cuma boleh berdoa dan memohon yang terbaik untuk saya dan keluarga saya... Saya sedang menunggu jawapan tentang another permohonan pekerjaan yang saya buat... i really want the job...
Saya dah buat yang terbaik dan termampu...so..saya cuma boleh berserah dan bertawakal... semoga segalanya dipermudahkan..aminn...

~~till here..
-Mahani Mahadi-


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...