Thursday, November 4, 2010

Semangat menconteng.. ^_^

Asalamualaikum w.b.t..

Semangat menconteng telah datang hari ni... huhu.. betul2 membuang masa.. tapi seronok gak sekali sekala jadi kanak-kanak ni.. adoiii.. mahani.. grow up la... aishhhh...

Erm... seronok gak bila baca blog kawan2 yang adapt dan menulis mengenai 10 tajuk tentang 10 benda selama 10 hari berturut-turut tu... i don't think i nak adapt yang tu.. but i admit yang tu memang interesting...=)

Dari dulu saya ni memang dah ditakdirkan menjadi seorang yang suka berkurung dalam rumah.. sampaikan ada kawan2 mak yang terkejut tengok saya.. haha.. diorg x sangka mak ada seorang anak perempuan.. dah besar lak tu.... huhu.. memang betul la saya suka menyorok.... =)

Sebenarnya apa yang saya buat dalam rumah ek... x bosan ker? owh banyak yang boleh dilakukan...jom check list ni...... hahaha....

10 perkara yang saya buat bila bosan di rumah

1. Mengadap laptop.. membuat social networking menggunakan fb dan update blog... sambil tu saya suka search pelbagai article untuk tambah ilmu pengetahuan.. tapi make sure jangan 24 jam melekat kat laptop yer.... letih mata tuh...cepat rosak tau....

2. Cari lagu minus one kat youtube.. nyanyi dan record suara sendiri.. hahaha... ni kiranya jadi artis tanpa masuk studio la nih.. sape yang minat menyanyi boleh la buat ni... satu cara untuk latih vocal.. hihihi.. yang bestnya.. boleh buat koleksi lagu sendiri.. =) tapi untuk simpanan peribadi je la ek.. no publish...

3. Menconteng pada kertas... saya memang dilahirkan tanpa bakat melukis... kat sekolah dulu selalu dapat C untuk lukisan.. huhu... tapi saya suka melukis (lebih sesuai dipanggil menconteng sebab buruk sangat) sesetengah bende jer... biasanya ia mengikut mood.. tapi for sure.. saya cuma pandai lukis orang lidi... dan saya suka lukis orang lidi.. =) tak tahu la kenapa... kalo masa study dulu.. kat nota saya suma ada gambar sekumtum bunga.. tu pun faveret gak tuh.

4. Baca buku dan salah satunya adalah doremon..An An An.. to te modai i sukii.. doraemonnn.... =).. owh.... dari kecik sampai sekarang saya x pernah bosan dengan doremon...hihihi... alangkah bagusnya kalau pintu ke mana sahaja tu wujud.. hahaha.....

5. Baca diary lama dan tengok album... memang seronok bila baca hasil penulisan yang lama2.. walaupun tulisan sangat buruk (saya sorang je kot yang fhm)... tapi best ingat kisah2 lama... i have my own scrap book bergambar... suka bila baca semula... dan ia menyedarkan saya.. "owh.. aku sudah besar..." =)

6. Mengarang puisi.. erm... yang ni dilakukan mengikut mood dan perasaan... tapi one of the method to express your feeling...

7. Scrub kaki dan buat facial mask... huhu... bende2 ni suma kalo tyme buzy jangan harap nak buat kan.. so tyme2 xde keje ni... rajin2 la manjakan diri anda... bayangkan la macam spa kat bali.. konon2 la... biar la x pernah pegi pun..

8. Borak2 dengan family.. communication is very important between each other dalam family.. kan3... kalo ada masa mesti kami duduk2.. baring2 ramai2.. borak tentang macam2 sambil makan cekodok bilis or cempedak goreng... no wonder la kan.. saya memang banyak cakap + banyak makan...pok pek pok pek... ^_^

9. satu lagi perkara best adalah.. mengacau si Aqil (adikku) yang tengok tv... haha... kat rumah ni memang secara official nya remote tv tu si aqil yang pegang.. kakaknya ni memg xde chance lgsung nak tgk tv kat umah ni melainkan dia pegi sekolah.. kadang2 pernah gak buat jahat.. sorok remote tu... hahaha.... padan muka...

10. Yang last ni... memg semua orang pun buat kot... baring.. pandang syiling... pegang bantal busuk warna pink tu... then... ZZZzzzzZZZ.... hahaha...

owh... memasak.. lipat baju.. kemas umah tak termasuk ke dalam aktiviti kat umah???
yang tu WAJIB la.... yang kat atas tuh OPTIONAL bila bosan.. ada fahammmm.... hihi...

That's All for now..TaTa suma..
-Mahani Mahadi-

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...